kadencja 2014 - 2018
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Protokół nr XXIV/2017 z przebiegu XXIV Sesji Nadzwyczajnej Rady Gminy w Trzebiechowie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-09-18 16:11:48 przez Marcin Koteluk
Akapit nr - brak tytułu
Protokół nr XXIV/2017
z przebiegu XXIV Sesji Nadzwyczajnej Rady Gminy w Trzebiechowie
odbytej w dniu 23 czerwca 2017 r.
Ad. 1 Otwarcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Przewodnicząca Rady Gminy Pani Anna Dunajska o godzinie 10:00 otworzyła XXIV Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie. Przywitała radnych, Wójta Izabellę Staszak, pracowników samorządowych.
Pani Przewodnicząca stwierdziła obecność 13 radnych Rady Gminy w Trzebiechowie, jeden radny nieobecny- nieobecność usprawiedliwiona. Jest to quorum niezbędne do prowadzenia obrad Rady Gminy co umożliwia przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowanie prawomocnych uchwał.
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.
Sekretarz Gminy Zenon Rychły zaproponował zmianę kolejności porządku obrad, tzn. zamianę punktów 3 i 4.
Przewodnicząca Rady Gminy, Pani Anna Dunajska poddała pod głosowanie porządek obrad wraz z zaproponowaną zmianą i został przyjęty głosami 13 radnych i przedstawia się następująco:
- Otwarcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzebiechów.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2017.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Ad.3 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzebiechów.
Głos w sprawie uchwały zabrał Pan Waldemar Łukomski. Przedstawił on uchwałę mówiąc, że na koniec czerwca skończyła się umowa z odbiorcą odpadów komunalnych i Gmina przystąpiła do przetargu. I przetarg został unieważniony, licząc na lepszą ofertę w drugim przetargu. W efekcie w II przetargu oferta była identyczna. Głos zabrała Pani Małgorzata Waszkowiak, która stwierdziła, że po zwołaniu Komisji i przedyskutowaniu tematu radni są za przyjęciem proponowanych stawek za gospodarowanie odpadami. Głos zabrała Pani Wójt, mówiąc, że unieważniła I przetarg licząc na lepszą ofertę w kolejnym. Radny Daniel Wiktorowicz zapytał zgromadzonych co będzie za dwa lata, jak skończy się teraźniejsza umowa z odbiorcą, skoro nie ma innych firm zainteresowanych współpracą w zakresie odbioru odpadów komunalnych? Pani Wójt odpowiedziała, że każda złotówka jest dla nas ważna, a za dwa lata może się wszystko zmienić, choć odczucie sytuacji jest to samo. Radny Sobczak zapytał dlaczego nie ogłaszamy przetargu 2 miesiące temu? Pani Wójt odpowiedziała, że nie można wyjść z przetargiem w ciągu roku, a rozmowy były prowadzone w terminie. Pani Dunajska zaznaczyła, że z obliczeń wynika, że jedynie 4 tysiące złotych przeznaczone są na obsługę. Przewodnicząca przeszła do głosowania.
W głosowaniu jawnym uchwała została podjęta jednogłośnie 12 głosami „za”, jedna osoba się wstrzymała. Uchwale nadano Nr XXIV/166/2017.
Ad. 4 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2017 rok.
Pani Skarbnik przedłożyła autopoprawkę do projektu uchwały, w związku z rozstrzygnięciem przetargu na odbiór odpadów komunalnych oraz wydatki za odbiór odpadów komunalnych o kwotę 66.000,00 zł.
Przewodnicząca Rady Gminy przeszła do głosowania nad autopoprawką do projektu, która została przyjęta 13 głosami „za”. Projekt uchwały został poddany pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 13 głosami „za” i nadano jej Nr XXIV/167/2017.
Ad. 5 Wolne wnioski i zapytania.
Pan Łukomski zaznaczył, że popiół będzie odbierany latem i zimą raz w miesiącu.
Radny Paweł Dąbrowski zgłosił problem przeciekającego rowu koło Ośrodka Zdrowia.
Radny Ryszard Urbański zgłosił, że za sklepem „Dino” nie jest czyszczony zbiornik co powoduje wybijanie.
Radni monitowali w sprawie wykoszenia dróg gminnych. Pani Wójt odpowiedziała, że są chwilowe trudności ponieważ pracownicy są na zwolnieniu.
Radna Helena Banachowicz zapytała, kto jest odpowiedzialny za czyszczenie zbiorników oraz czy w Ostrzycach pojawią się znaki ograniczające przejazd ciężkich samochodów. Pani Wójt odpowiedziała, że znaki będą postawione. Jeżeli chodzi o czyszczenie zbiornika, nie stać nas finansowo na wynajęcie łapki, która wyczyściłaby ten zbiornik. Po braku pytań ze strony radnych Przewodnicząca przeszła do ostatniego punktu obrad.
Ad. 6 Zamknięcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Przewodnicząca Rady Gminy w Trzebiechowie o godzinie 10:40 zamknęła XXIV Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie.