Uchwały Rady Gminy, zarządzenia Wójta
Szczegóły informacji
XVIII/160/2020
Rodzaj: Uchwała
Status:
Sesja: XVIII
Kadencja: 2018 - 2023
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Data podjęcia/podpisania: 2020-12-14
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzebiechów na rok 2021
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 211,art. 212 ust. 1 pkt 1-6, 8, ust. 2, art. 214 ust. 1, art. 215, art. 217 ust. 1, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 2, pkt 1, art. 239, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2019r. poz. 869 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
Treść:
§ 1. Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2021 w łącznej kwocie 17.741.658,84 zł z tego:
a) dochody bieżące – 17.403.717,84 zł
b) dochody majątkowe – 337.941,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2021 w łącznej kwocie 17.544.139,84 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 2a do niniejszej uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w łącznej kwocie 16.907.472,06 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych – 9.050.900,06 zł
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 5.580.357,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek – 3.470.543,06 zł
b) dotacje za zadania bieżące – 855.000,00 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 6.363.100,00 zł
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 – 448.472,00 zł
e) obsługę długu publicznego – 190.000,00 zł
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 636.667,78 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne – 636.667,78 zł
§ 3. Ustala się nadwyżkę budżetu w wysokości 197.519,00 zł, którą przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 4. Ustala się:
a) przychody budżetu w wysokości 620.822,00 zł,
b) rozchody budżetu w wysokości 818.341,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł,
§ 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 40.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizacje zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 60.000,00 zł.
§ 7. Ustala się dotacje z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 8. 1. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 10. Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 55.000,00 zł.
§ 11. Ustala się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, w kwocie 2.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 12. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 778.00000 zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi w kwocie 778.000,00 zł.
§ 13. Ustala się wydatki w ramach funduszu sołeckiego w kwocie 266.247,28 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 14. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągnięcia kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 500.000,00 zł,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień między działami.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
5) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu, polegających na zwiększaniu oraz zmniejszaniu wydatków majątkowych.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Trzebiechów.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Trzebiechów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-12-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Rafał Ćwiertniewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-12-17 15:50:45 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Koteluk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-12-17 16:19:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Koteluk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-28 12:37:08 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1626 raz(y) |