ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLIV/324/2023Drukuj informacjęAkt prawny: XLIV/324/2023

Szczegóły informacji

XLIV/324/2023

Rodzaj: Uchwała

Status:  

Sesja: XLIV

Kadencja: 2018 - 2023

Data podjęcia/podpisania: 2023-12-29

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 roku

Tytuł aktu:

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzebiechów na rok 2024.

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2023 poz. 40 z późn. zm.)  oraz art. 211,art. 212 ust. 1 pkt 1-6, 8, ust. 2, art. 214 ust. 1, art. 215, art. 217 ust. 1, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 2, pkt 1, art. 239, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.  o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 1270 z późn. zm.), art. 111  pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa (tj. Dz. U. z 2023 poz. 103)uchwala się,  co następuje:
 

Treść:

§ 1. Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2024 w łącznej kwocie 43.676.673,22 zł z tego:
a) dochody bieżące – 20.737.060,83 zł
b) dochody majątkowe – 22.939.612,39 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. 1.Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2024 w łącznej kwocie 45.711.539,22 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 2a do niniejszej uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w łącznej kwocie 20.707.138,42 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych – 15.144.765,57 zł
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 9.257.681,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek – 5.887.084,57 zł
b) dotacje na zadania bieżące – 1.398.360,85 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych – 3.684.012,00 zł
d) na obsługę długu publicznego – 480.000,00 zł
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 25.004.400,80 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne – 25.004.400,80 zł z czego na projekty inwestycyjne realizowane ze środków pomocy zagranicznej w kwocie 3.758.432,59 zł
 
§ 3. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 2.034.866,00 zł, który zostanie pokryty przychodami gminy z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz przychodami z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.
 
§ 4. Ustala się:
a) przychody budżetu w wysokości 5.585.678,00 zł,
b) rozchody budżetu w wysokości  3.550.812,00 zł,zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
 
§ 5. Ustala się  limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie  463.400,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 186.600,00 zł,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2.864.212,00 zł.
 
§ 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości  190.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizacje zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego  w wysokości  60.000,00 zł.
 
§ 7. Ustala się dotacje z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie  z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
 
§ 8. 1. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
 
§ 9. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
 
§ 10. Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 85.000,00 zł.
 
§ 11. Ustala się dochody w kwocie 20.000,00 zł z tytułu dochodów z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki (rozdział 85195) na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  w wysokości 20.000,00 zł.
 
§ 12. Ustala się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, w kwocie 4.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
 
§ 13. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 1.250.000,00 zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi w kwocie 1.250.000,00 zł.
 
§ 14. Ustala się dochody i wydatki w kwocie 18.162.600,39 zł finansowane ze środków Funduszu Przeciwdziałania Covid -19.
 
§ 15. Ustala się wydatki w ramach funduszu sołeckiego w kwocie 352.185,21 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
 
§ 16. Upoważnia się  Wójta Gminy do:
1) zaciągnięcia  kredytów i pożyczek  na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty  500.000,00 zł,
2) do samodzielnego zaciągania zobowiązań na łączną kwotę 500.000,00 zł,
3) dokonywania innych zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień między działami,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
5) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
6) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu, polegających na zwiększaniu oraz zmniejszaniu wydatków majątkowych.
7) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy Trzebiechów, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
8) przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których termin płatności wykracza poza rok budżetowy na łączną kwotę 100.000,00 zł.
 
§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Trzebiechów.
 
§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Trzebiechów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-01-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Kulik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-01-09 14:23:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marcin Koteluk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-01-09 14:24:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marcin Koteluk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-26 10:05:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
150 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony