Zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: IV/27/2019Drukuj informacjęAkt prawny: IV/27/2019Szczegóły informacji
IV/27/2019
Rodzaj: Uchwała
Status:
Sesja: IV
Kadencja: 2018 - 2023
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2019 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Data podjęcia/podpisania: 2019-01-18
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzebiechów na rok 2019.
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.Dz. U. z 2018 poz. 994 z późn. zm.) oraz art. 211,art. 212 ust. 1 pkt 1-6, 8, ust. 2, art. 214 ust. 1, art. 215, art. 217 ust. 1, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 2, pkt 1, art. 239, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj.Dz.U. z 2017r. poz. 2077 z późn.zm.) uchwala się, co następuje:
Treść:
§ 1. Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2019 w łącznej kwocie 23.870.172,66 zł z tego:
a) dochody bieżące w kwocie 15.948.664,70 zł
b) dochody majątkowe w kwocie 7.921.507,96 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2019 w łącznej kwocie 25.840.386,51 zł z tego:
a) wydatki bieżące w kwocie 14.187.068,21 zł
b) wydatki majątkowe w kwocie 11.653.318,30.zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 2a do niniejszej uchwały.
§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 1.970.213,85 zł zostanie pokryty przychodami z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 4. Ustala się przychody budżetu w wysokości 6.727.289,50 zł
Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 4.757.075,65 zł zgodnie z załącznikiem
nr 3 do niniejszej uchwały.
nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.500.000 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1.970.213,85 zł.
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 483.331,58 zł
- wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 4.219.973,65 zł.
§ 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 55.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości 45.000,00 zł.
§ 7. Ustala się dotacje z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.
§ 8. 1. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
2. Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 10. Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 38.000,00 zł.
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 38.000,00 zł.
§ 11. Ustala się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 50.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8
§ 12. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 525.00000 zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi w kwocie 525.000,00 zł.
§ 13. Ustala się wydatki w ramach funduszu sołeckiego w kwocie 204.920,64 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 14. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągnięcia kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000 zł,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień między działami.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
5) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu polegających na zwiększaniu oraz zmniejszaniu wydatków majątkowych.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2019 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Trzebiechów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ewa Kulik |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-01-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Rafał Ćwiertniewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-01-27 18:34:30 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Koteluk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-01-27 18:39:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Koteluk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-30 01:22:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2979 raz(y) |