Uchwały Rady Gminy, zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: XIII/93/2016Drukuj informacjęAkt prawny: XIII/93/2016Szczegóły informacji
XIII/93/2016
Rodzaj: Uchwała
Status:
Sesja: XIII
Kadencja: 2014 - 2018
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Data podjęcia/podpisania: 2016-04-13
Tytuł aktu:
w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do przedszkola publicznego, publicznej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum, dla których Gmina Trzebiechów jest organem prowadzącym.
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2015 r., poz. 1515, zm. poz. 1045 i 1890.) i art. 20c ust. 4 - 7, art. 20e ust. 3 i 4 oraz art. 20za ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.1)) uchwala się, co następuje:
Treść:
§ 1. 1. Uchwała określa kryteria rekrutacji dzieci do publicznego przedszkola i szkół publicznych, dla których
Gmina Trzebiechów jest organem prowadzącym.
2. Ilekroć w uchwale jest mowa o przedszkolu – należy przez to rozumieć również oddziały przedszkolne.
§ 2. Określa się następujące kryteria dodatkowe i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby drugiego etapu
rekrutacji do publicznego przedszkola:
1) miejsce zamieszkania dziecka:
a) na terenie gminy Trzebiechów, - 10 pkt
b) poza obwodem gminy Trzebiechów, - 5 pkt
2) praca rodziców:
a) dziecko obojga rodziców pracujących - z udokumentowanym zatrudnieniem, - 10 pkt
b) dziecko rodziców, z których jedno pracuje - z udokumentowanym zatrudnieniem, - 5 pkt
3) dziecko posiada rodzeństwo uczęszczające do tego przedszkola, - 10 pkt
§ 3. Określa się następujące kryteria i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby postępowania
rekrutacyjnego dla kandydatów do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej:
1) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka - 10 pkt
2) miejsce pracy rodziców znajduje się w obwodzie szkoły - 10 pkt
§ 4. Określa się następujące kryteria i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby postępowania
rekrutacyjnego dla kandydatów do klasy pierwszej publicznego gimnazjum:
1) ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem - 10 pkt
2) ukończenie szkoły podstawowej ze średnią ocen co najmniej 4,0 oraz zachowaniem, co najmniej poprawnym -
5 pkt
3) finaliści konkursów przedmiotowych - 10 pkt
4) laureaci konkursów przedmiotowych - 7 pkt
5) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia - 5 pkt
6) miejsce pracy rodziców (opiekunów) znajduje się w obwodzie szkoły - 5 pkt
§ 5. 1. Ocena spełnienia kryteriów dokonywana jest na podstawie następujących dokumentów, do których
przedłożenia zobowiązany jest rodzic kandydata:
1) w zakresie kryteriów określonych w § 2:
a) oświadczenie o miejscu zamieszkania dziecka,
b) zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach z zakładu pracy od każdego z rodziców, lub w przypadku
samozatrudnienia wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej,
c) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tego przedszkola.
Gmina Trzebiechów jest organem prowadzącym.
2. Ilekroć w uchwale jest mowa o przedszkolu – należy przez to rozumieć również oddziały przedszkolne.
§ 2. Określa się następujące kryteria dodatkowe i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby drugiego etapu
rekrutacji do publicznego przedszkola:
1) miejsce zamieszkania dziecka:
a) na terenie gminy Trzebiechów, - 10 pkt
b) poza obwodem gminy Trzebiechów, - 5 pkt
2) praca rodziców:
a) dziecko obojga rodziców pracujących - z udokumentowanym zatrudnieniem, - 10 pkt
b) dziecko rodziców, z których jedno pracuje - z udokumentowanym zatrudnieniem, - 5 pkt
3) dziecko posiada rodzeństwo uczęszczające do tego przedszkola, - 10 pkt
§ 3. Określa się następujące kryteria i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby postępowania
rekrutacyjnego dla kandydatów do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej:
1) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka - 10 pkt
2) miejsce pracy rodziców znajduje się w obwodzie szkoły - 10 pkt
§ 4. Określa się następujące kryteria i odpowiadające im liczby punktów na potrzeby postępowania
rekrutacyjnego dla kandydatów do klasy pierwszej publicznego gimnazjum:
1) ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem - 10 pkt
2) ukończenie szkoły podstawowej ze średnią ocen co najmniej 4,0 oraz zachowaniem, co najmniej poprawnym -
5 pkt
3) finaliści konkursów przedmiotowych - 10 pkt
4) laureaci konkursów przedmiotowych - 7 pkt
5) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia - 5 pkt
6) miejsce pracy rodziców (opiekunów) znajduje się w obwodzie szkoły - 5 pkt
§ 5. 1. Ocena spełnienia kryteriów dokonywana jest na podstawie następujących dokumentów, do których
przedłożenia zobowiązany jest rodzic kandydata:
1) w zakresie kryteriów określonych w § 2:
a) oświadczenie o miejscu zamieszkania dziecka,
b) zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach z zakładu pracy od każdego z rodziców, lub w przypadku
samozatrudnienia wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej,
c) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tego przedszkola.
2) w zakresie kryteriów określonych w § 3:
a) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tej szkoły podstawowej,
b) zaświadczenie o zatrudnieniu z zakładu pracy od każdego z rodziców lub w przypadku samozatrudnienia
wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
3) w zakresie kryteriów określonych w § 4:
a) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
b) dokument potwierdzający status finalisty lub laureata konkursów przedmiotowych,
c) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tego gimnazjum,
d) zaświadczenie o zatrudnieniu z zakładu pracy od każdego z rodziców lub w przypadku samozatrudnienia
wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Lubuskiego.
a) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tej szkoły podstawowej,
b) zaświadczenie o zatrudnieniu z zakładu pracy od każdego z rodziców lub w przypadku samozatrudnienia
wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
3) w zakresie kryteriów określonych w § 4:
a) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
b) dokument potwierdzający status finalisty lub laureata konkursów przedmiotowych,
c) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa dziecka do tego gimnazjum,
d) zaświadczenie o zatrudnieniu z zakładu pracy od każdego z rodziców lub w przypadku samozatrudnienia
wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Lubuskiego.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Trzebiechów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zenon Rychły |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-04-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Zenon Rychły |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-04-20 10:19:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Koteluk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-04-20 10:19:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Koteluk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-30 12:45:27 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4356 raz(y) |