ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przedmiot działania

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Przedmiot działania i kompetencje

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-12-18 09:29:24 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Przedmiot działania i kompetencje Gminy określa art. 7 ustawy o samorządzie gminnym. W szczególności zadania własne gminy obejmują sprawy:
 
1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
 
2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
 
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
 
4) lokalnego transportu zbiorowego,
 
5) ochrony zdrowia,
 
6) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
 
7) gminnego budownictwa mieszkaniowego,
 
8) edukacji publicznej,
 
9) kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
 
10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
 
11) targowisk i hal targowych,
 
12) zieleni gminnej i zadrzewień,
 
13) cmentarzy gminnych,
 
14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
 
15) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
 
16) polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
 
17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
 
18) promocji gminy,
 
19) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
 
20) współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
 
Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzania wyborów powszechnych i referendum. Zadaniem zleconym gminie jest prowadzenie ewidencji ludności i wydawanie dowodów osobistych, realizacja zadań wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, zadania z zakresu obronności  Gmina może wykonywać również zadania z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumienia z organami tej administracji.
 
« powrót do poprzedniej strony