ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr petycji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Petycja Szulc-Efekt sp z o.o.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-10-10 09:22:44 przez Marcin Koteluk

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2001.142.1591 j.t.)
 
Dane wnioskodawcy/współwnioskodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130 poz. 1450) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.)
 
 
Wnosimy o udzielanie informacji publicznej i odpowiadanie na petycje -  w możliwie jak najszerszym zakresie - Ostatnie skandaliczne wydarzenia - jakie miały miejsce w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy - związane z aferą reprywatyzacyjną - pokazują jak istotna jest jawność i transparentność przy wykonywaniu bieżących działań przez Urzędników i dysponowaniu środkami publicznymi.
 
Rozpoczęła się  już III Edycja Konkursu  "Wzorowa Łazienka" - "Domestos odnawia szkolne toalety"
Konkurs - per analogiam - jak w ur. kierujemy  do Dyrektorów Szkół.
 
Ze szczegółami konkursu oraz REGULAMINEM -  można zapoznać się pod adresem: www.wzorowalazienka.pl 
 
Dzięki konkursom tego typu Jednostka Administracji Publicznej może uzyskać wartość dodaną - bez angażowania środków publicznych.
 
W związku z naszymi działaniami pro publico bono, składamy na ręce Lokalnych Decydentów Wójtów/Burmistrzów/Prezydentów - poniższą petycję-postulat, wnosząc o podjęcie następującego działania:
 
§1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w nawiązaniu do art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Kierownika JST (Wójta/Burmistrza/Prezydenta) - o przekazanie poniższego tekstu/petycji objętego cudzysłowem  - do wszystkich podległych szkół podstawowych (również tzw. Zespoły Szkół).
Fakultatywnie prosimy również o przekazanie petycji do szkół prywatnych - miejscowo właściwych dla terenu Gminy.
 
§2) Niniejszy wniosek przekazujemy za pośrednictwem JST - jak wynika z przeprowadzonej analizy - gros szkół, nadzorowanych przez odnośne, miejscowo właściwe  Gminy,  w dalszym ciągu - nie posiada właściwie działających elektronicznych skrzynek podawczych w rozumieniu art. 16 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - ad exemplum - jedynie nieliczne szkoły  mają właściwie zintegrowany adres e-mail z elektronicznym dziennikiem korespondencyjnym, systemem  EZD, etc  -  w rozumieniu Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.)
 
§3) W przypadku - gdy przy zastosowaniu funkcjonalności "prześlij dalej" -  w treści przedmiotowego wniosku litery diakrytyczne są nieczytelne - wnosimy o skorzystanie z załączonego dokumentu w formacie "doc" (in fine wniosku)
Rzeczony problem może występować - najprawdopodobniej z powodu tego że systemy JST nie są właściwie dostosowane do dyspozycji  Rozporządzenia Rady Ministrów z  dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. 2012.526)
 
§4) W trybie § 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w i sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46)   wnosimy o zwrotne potwierdzenie przyjęcia niniejszego wniosku na adres  
 
Aby nie absorbować czasu pracy Urzędników - w potwierdzeniu - nie wymagamy podania nazw i ilości podległych Gminie szkół, do których petycja została przesłana.
 
Dla ułatwienia - informujemy, że odpowiedzi na petycje można opublikować w BIP, a wnioskodawcom wystarczy odsyłać linki do opublikowanych odpowiedzi.
W przypadku wniosków o udostępnienie informacji publicznej - można korzystać z dobrodziejstw art. 10 ust 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej( Dz.U.2015.2058 z dnia 2015.12.07) - uprości to znacznie procedurę odpowiadania na wnioski, zmniejszy czas Urzędników poświęcony na przygotowanie odpowiedzi i zwiększy - w skali makro - poziom jawności i transparentności.
 
§5) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań w tym obszarze wniosku - wnosimy o opublikowanie przedmiotowej petycji w BIP JST- stosownie do dyspozycji art. 4 ust. 3 Ustawy o petycjach.
« powrót do poprzedniej strony