Zamówienia Publiczne - w toku
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Trzebiechów: Sfinansowanie zobowiązań Gminy poprzez przejęcie długu w kwocie 1 408 503,25 zł (art. 506 § 1 lub 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego) II przetargDrukuj informację Zamówienie publiczne: Trzebiechów: Sfinansowanie zobowiązań Gminy poprzez przejęcie długu w kwocie 1 408 503,25 zł (art. 506 § 1 lub 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego) II przetargSzczegóły informacji
Trzebiechów: Sfinansowanie zobowiązań Gminy poprzez przejęcie długu w kwocie 1 408 503,25 zł (art. 506 § 1 lub 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego) II przetarg
Status: nierozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Trzebiechów
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 338646 - 201
Termin składania ofert / wniosków: 2015-12-21 10:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-12-21 10:30:00
Ogłoszono dnia: 2015-12-10 przez Maciej Dach
Treść:
- Przedmiotem zamówienia jest usługa: spłaty wierzytelności bezspornych w kwocie 1 408503,25 zł (słownie: jeden milion czterysta osiem tysięcy pięćset trzy złote 25/100) w trybie art. 518 § 1 pkt. 3 KC przez podmiot trzeci za zgodą dłużnika (subrogacja) albo zamiana warunków spłaty istniejących wierzytelności bezspornych w trybie art. 506 § 1 KC przez wierzyciela za zgodą dłużnika (nowacja).
- W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę na pakiet wierzytelności innego podmiotu i wyboru tej oferty dochodzi do skutku subrogacja a w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę, którego wierzytelność wymieniona została w załączniku nr 1 do umowy i wyboru tej oferty, w zakresie tej wierzytelności dochodzi do skutku odnowienie długu.
- Zamawiający przewiduje uruchomienie całej kwoty poprzez jednorazowe spłacenie w dniu 31 grudnia 2015 r. pozostałych do spłaty części wierzytelności zaciągniętych przez Gminę lub, w przypadku gdy wierzytelność Wykonawcy jest jednym z długów objętych przedmiotem zamówienia, Zamawiający przewiduje uruchomienie całej kwoty poprzez jednorazowe spłacenie w dniu 31 grudnia 2015 r. pozostałych do spłaty części wierzytelności zaciągniętych przez Gminę objętych przejęciem długu w trybie art. 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego, a w pozostałym zakresie dojdzie do nowacji zobowiązania, zgodnie z uchwałą nr IX/62/2015 Rady Gminy w Trzebiechowie z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na usługę spłaty i restrukturyzacji zobowiązań Gminy (art. 518 § 1 pkt 3 lub art. 506 § 1 Kodeksu Cywilnego) (stanowiącą Informację dodatkową) na sumę w kwocie 1 408 503,25 zł.
- Zamawiający oświadcza, że wszystkie wierzytelności określone w ust. 3 są bezsporne i w całości należne Wierzycielom określonym w załączniku nr 1 do załącznika nr 7 do niniejszej SIWZ.
- Spłata zaciągniętego zobowiązania nastąpi w 144 miesięcznych ratach płatnych w terminie od dnia 31 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2027 r., zgodnie z poniższym harmonogramem (w przypadku zmniejszenia kwoty przejętych wierzytelności harmonogram zostanie dopasowany poprzez pomniejszenie kolejnych rat, począwszy od ostatniej):
L.p.
|
Data
|
Kwota [zł]
|
---|---|---|
1
|
2016-01-31
|
13 203,25
|
2
|
2016-02-29
|
12 500,00
|
3
|
2016-03-31
|
12 500,00
|
4
|
2016-04-30
|
12 500,00
|
5
|
2016-05-31
|
12 500,00
|
6
|
2016-06-30
|
12 500,00
|
7
|
2016-07-31
|
12 500,00
|
8
|
2016-08-31
|
12 500,00
|
9
|
2016-09-30
|
12 500,00
|
10
|
2016-10-31
|
12 500,00
|
11
|
2016-11-30
|
12 500,00
|
12
|
2016-12-31
|
12 500,00
|
13
|
2017-01-31
|
400,00
|
14
|
2017-02-28
|
400,00
|
15
|
2017-03-31
|
400,00
|
16
|
2017-04-30
|
400,00
|
17
|
2017-05-31
|
400,00
|
18
|
2017-06-30
|
400,00
|
19
|
2017-07-31
|
400,00
|
20
|
2017-08-31
|
400,00
|
21
|
2017-09-30
|
400,00
|
22
|
2017-10-31
|
400,00
|
23
|
2017-11-30
|
400,00
|
24
|
2017-12-31
|
400,00
|
25
|
2018-01-31
|
1 500,00
|
26
|
2018-02-28
|
1 500,00
|
27
|
2018-03-31
|
1 500,00
|
28
|
2018-04-30
|
1 500,00
|
29
|
2018-05-31
|
1 500,00
|
30
|
2018-06-30
|
1 500,00
|
31
|
2018-07-31
|
1 500,00
|
32
|
2018-08-31
|
1 500,00
|
33
|
2018-09-30
|
1 500,00
|
34
|
2018-10-31
|
1 500,00
|
35
|
2018-11-30
|
1 500,00
|
36
|
2018-12-31
|
1 500,00
|
37
|
2019-01-31
|
6 000,00
|
38
|
2019-02-28
|
6 000,00
|
39
|
2019-03-31
|
6 000,00
|
40
|
2019-04-30
|
6 000,00
|
41
|
2019-05-31
|
6 000,00
|
42
|
2019-06-30
|
6 000,00
|
43
|
2019-07-31
|
6 000,00
|
44
|
2019-08-31
|
6 000,00
|
45
|
2019-09-30
|
6 000,00
|
46
|
2019-10-31
|
6 000,00
|
47
|
2019-11-30
|
6 000,00
|
48
|
2019-12-31
|
6 000,00
|
49
|
2020-01-31
|
8 500,00
|
50
|
2020-02-29
|
8 500,00
|
51
|
2020-03-31
|
8 500,00
|
52
|
2020-04-30
|
8 500,00
|
53
|
2020-05-31
|
8 500,00
|
54
|
2020-06-30
|
8 500,00
|
55
|
2020-07-31
|
8 500,00
|
56
|
2020-08-31
|
8 500,00
|
57
|
2020-09-30
|
8 500,00
|
58
|
2020-10-31
|
8 500,00
|
59
|
2020-11-30
|
8 500,00
|
60
|
2020-12-31
|
8 500,00
|
61
|
2021-01-31
|
10 000,00
|
62
|
2021-02-28
|
10 000,00
|
63
|
2021-03-31
|
10 000,00
|
64
|
2021-04-30
|
10 000,00
|
65
|
2021-05-31
|
10 000,00
|
66
|
2021-06-30
|
10 000,00
|
67
|
2021-07-31
|
10 000,00
|
68
|
2021-08-31
|
10 000,00
|
69
|
2021-09-30
|
10 000,00
|
70
|
2021-10-31
|
10 000,00
|
71
|
2021-11-30
|
10 000,00
|
72
|
2021-12-31
|
10 000,00
|
73
|
2022-01-31
|
11 000,00
|
74
|
2022-02-28
|
11 000,00
|
75
|
2022-03-31
|
11 000,00
|
76
|
2022-04-30
|
11 000,00
|
77
|
2022-05-31
|
11 000,00
|
78
|
2022-06-30
|
11 000,00
|
79
|
2022-07-31
|
11 000,00
|
80
|
2022-08-31
|
11 000,00
|
81
|
2022-09-30
|
11 000,00
|
82
|
2022-10-31
|
11 000,00
|
83
|
2022-11-30
|
11 000,00
|
84
|
2022-12-31
|
11 000,00
|
85
|
2023-01-31
|
11 500,00
|
86
|
2023-02-28
|
11 500,00
|
87
|
2023-03-31
|
11 500,00
|
88
|
2023-04-30
|
11 500,00
|
89
|
2023-05-31
|
11 500,00
|
90
|
2023-06-30
|
11 500,00
|
91
|
2023-07-31
|
11 500,00
|
92
|
2023-08-31
|
11 500,00
|
93
|
2023-09-30
|
11 500,00
|
94
|
2023-10-31
|
11 500,00
|
95
|
2023-11-30
|
11 500,00
|
96
|
2023-12-31
|
11 500,00
|
97
|
2024-01-31
|
12 500,00
|
98
|
2024-02-29
|
12 500,00
|
99
|
2024-03-31
|
12 500,00
|
100
|
2024-04-30
|
12 500,00
|
101
|
2024-05-31
|
12 500,00
|
102
|
2024-06-30
|
12 500,00
|
103
|
2024-07-31
|
12 500,00
|
104
|
2024-08-31
|
12 500,00
|
105
|
2024-09-30
|
12 500,00
|
106
|
2024-10-31
|
12 500,00
|
107
|
2024-11-30
|
12 500,00
|
108
|
2024-12-31
|
12 500,00
|
109
|
2025-01-31
|
12 500,00
|
110
|
2025-02-28
|
12 500,00
|
111
|
2025-03-31
|
12 500,00
|
112
|
2025-04-30
|
12 500,00
|
113
|
2025-05-31
|
12 500,00
|
114
|
2025-06-30
|
12 500,00
|
115
|
2025-07-31
|
12 500,00
|
116
|
2025-08-31
|
12 500,00
|
117
|
2025-09-30
|
12 500,00
|
118
|
2025-10-31
|
12 500,00
|
119
|
2025-11-30
|
12 500,00
|
120
|
2025-12-31
|
12 500,00
|
121
|
2026-01-31
|
13 500,00
|
122
|
2026-02-28
|
13 500,00
|
123
|
2026-03-31
|
13 500,00
|
124
|
2026-04-30
|
13 500,00
|
125
|
2026-05-31
|
13 500,00
|
126
|
2026-06-30
|
13 500,00
|
127
|
2026-07-31
|
13 500,00
|
128
|
2026-08-31
|
13 500,00
|
129
|
2026-09-30
|
13 500,00
|
130
|
2026-10-31
|
13 500,00
|
131
|
2026-11-30
|
13 500,00
|
132
|
2026-12-31
|
13 500,00
|
133
|
2027-01-31
|
20 000,00
|
134
|
2027-02-28
|
20 000,00
|
135
|
2027-03-31
|
20 000,00
|
136
|
2027-04-30
|
20 000,00
|
137
|
2027-05-31
|
20 000,00
|
138
|
2027-06-30
|
20 000,00
|
139
|
2027-07-31
|
20 000,00
|
140
|
2027-08-31
|
20 000,00
|
141
|
2027-09-30
|
19 000,00
|
142
|
2027-10-31
|
10 000,00
|
143
|
2027-11-30
|
10 000,00
|
144
|
2027-12-31
|
10 000,00
|
- Wykonawca dokonuje spłaty zobowiązań wskazanych przez Zamawiającego w łącznej wysokości 1 408 503,25 zł i staje się jego wierzycielem, zgodnie z art. 518 § 1 pkt 3 lub w przypadku gdy wierzytelność Wykonawcy jest jednym z długów objętych przedmiotem zamówienia, Wykonawca dokonuje spłaty pozostałych zobowiązań wskazanych przez Zamawiającego i staje się jego wierzycielem, a zobowiązanie łączące Zamawiającego i Wykonawcę ulegnie nowacji w trybie art. 506 § 1 Kodeksu cywilnego. Spłata zobowiązań Zamawiającego poprzedzona będzie zawarciem umowy z Wykonawcą, w której strony szczegółowo określą sposób spłaty przejętych zobowiązań lub, w przypadku gdy wierzytelność Wykonawcy jest jednym z długów objętych przedmiotem zamówienia, spłata pozostałych zobowiązań Zamawiającego określonych w załączniku nr 1 do załącznika nr 7 poprzedzona będzie zawarciem umowy z Wykonawcą, w której strony szczegółowo określą sposób spłaty przejętych zobowiązań oraz nowacji zobowiązania Gminy wobec Wykonawcy.
- Okres finansowania: od dnia 31 grudnia 2015 r. do 31 grudnia 2027 r.
- Zabezpieczenie wierzytelności: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie dopuszcza innych form zabezpieczenia wierzytelności.
- Prowizja: Zamawiający nie przewiduje zapłaty prowizji od zawarcia przedmiotowej umowy.
- Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy:
- Od kwoty należności głównych: ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach miesięcznych, zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 1M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 1M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała.
- Od kwoty należności przeterminowanych: w przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminów płatności którejkolwiek z rat, Wykonawcy przysługiwać będzie prawo do naliczania odsetek ustawowych. Odsetki naliczane będą od dnia następnego po upływie terminu płatności.
- Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek od kwoty należności głównych. Spłata odsetek następować będzie na koniec każdego miesiąca, począwszy od 31 stycznia 2016 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni).
- W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek).
- W razie uchybienia przez Zamawiającego terminom i wysokości płatności rat przekraczającego 45 dni, Wykonawcy przysługuje możliwość postawienia umowy w stan natychmiastowej wymagalności, po uprzednim wyznaczeniu zamawiającemu dodatkowego terminu nie krótszego niż 45 dni.
- Zamawiający przewiduje możliwości zmian w harmonogramie spłat w poszczególnych latach – w okresie spłaty zobowiązania – bez pobierania dodatkowych opłat z tego tytułu.
- Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty wierzytelności, bez pobierania dodatkowych opłat z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty zobowiązania Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed planowaną spłatą.
- Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia okresu spłaty zobowiązania maksymalnie o kolejne 3 lata (tj. o 36 kolejnych rat miesięcznych), wraz ze zmianą harmonogramu spłaty w formie aneksu do Umowy. W przypadku wydłużenia spłaty zobowiązania o maksymalnie kolejne 3 lata (tj. 36 rat):
- Zamawiający w terminie 30 dni przed planowaną płatnością rat poinformuje Wykonawcę o zamiarze skorzystania z możliwości wydłużenia okresu spłaty poprzez oświadczenie w formie pisemnej,
- pozostała do zapłaty część kapitału będzie płatna w równych ratach (z zastrzeżeniem, że ostatnia rata będzie ratą wyrównującą) na koniec każdego miesiąca,
- w wydłużonym okresie spłaty (36 rat) Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie w postaci odsetek naliczanych od pozostałego do spłaty kapitału,
- w wydłużonym okresie spłaty (36 rat) odsetki płatne będą na koniec każdego miesiąca.
Dopuszczenie przez Wykonawcę możliwości wydłużenia okresu spłaty zobowiązania na etapie zgłaszania ofert jest opcjonalne i stanowi jedno z kryteriów oceny oferty.
Dokumentację dotyczącą zamówienia można pobrać także ze strony internetowej www.bip.trzebiechow.pl.
Załączniki
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Trzebiechów: Sfinansowanie zobowiązań Gminy poprzez przejęcie długu w kwocie 1 408 503,25 zł (art. 506 § 1 lub 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego) II przetargDrukuj informację Zamówienie publiczne: Trzebiechów: Sfinansowanie zobowiązań Gminy poprzez przejęcie długu w kwocie 1 408 503,25 zł (art. 506 § 1 lub 518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego) II przetarg
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Trzebiechów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Dach |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-12-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Dach |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-12-10 15:06:45 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-12-10 15:10:38 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-12-21 18:03:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5501 raz(y) |