ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: V/37/2019Drukuj informacjęAkt prawny: V/37/2019

Szczegóły informacji

V/37/2019

Rodzaj: Uchwała

Status:  

Sesja: V

Kadencja: 2018 - 2023

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego

Data podjęcia/podpisania: 2019-03-22

Tytuł aktu:

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Trzebiechów

Na podstawie:

Na podstawie art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2018, poz.994 z późn.zm.)uchwala się, co następuje

Treść:

§ 1. Określa się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Trzebiechów w przypadkach przewidzianych ustawą oraz w innych sprawach ważnych dla gminy.
 
§ 2. Celem konsultacji jest uzyskanie opinii w sprawach ważnych dla mieszkańców gminy, jednocześnie zapewniając im uczestnictwo w procesie podejmowania rozstrzygnięć wpływających na sposób lub jakość ich życia oraz zwiększając aktywność mieszkańców we wspólnocie samorządowej.
 
§ 3. 1.Konsultacje przeprowadza się:
1) gdy wymagają tego przepisy prawa,
2) w innych sprawach należących do zakresu działania Gminy Trzebiechów,
  1. z inicjatywy Wójta Gminy Trzebiechów,
  2. z inicjatywy Rady Gminy w Trzebiechowie,w formie uchwały, w której opisuje się przedmiot konsultacji oraz uzasadnienie ich prowadzenia,
  3. na wniosek grupy, co najmniej 100 mieszkańców Gminy Trzebiechów posiadających czynne prawo wyborcze do Rady Gminy w Trzebiechowie.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c, powinien zawierać:
1) przedmiot i cel konsultacji;
2) zasięg terytorialny konsultacji;
3) propozycję formy konsultacji;
4) datę rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;
5) uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji.
3. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c, oprócz wymagań określonych w ust. 2 powinien zawierać: listę osób popierających wniosek, zawierającą ich imiona, nazwiska, miejsce zamieszkania, własnoręczne podpisy oraz dane osoby do kontaktu w sprawie złożonego wniosku.
 
§ 4. 1. W przypadku, gdy wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 lit c zawiera braki formalne, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku, w terminie 14 dni, pod rygorem pozostawienia go bez rozpoznania.
2. O sposobie rozpatrzenia wniosku Wójt Gminy Trzebiechów informuje wnioskodawcę na piśmie, w terminie 14 dni od daty poprawnego wniosku lub uzupełnienia wniosku.
 
§ 5. Wójt Gminy Trzebiechów w drodze zarządzenia rozpoczyna proces konsultacji na zasadach określonych w niniejszej uchwale.
 
§ 6. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji przekazywane jest do publicznej wiadomości w terminie, nie krótszym niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia konsultacji, w szczególności poprzez zamieszczenie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu oraz tablicy ogłoszeń Urzędu.
 
§ 7. 1. Konsultacje przeprowadzane są za pomocą następujących form:
  1. protokołowanych otwartych spotkań z mieszkańcami,
  2. zgłaszania uwag i opinii przy wykorzystaniu formularza zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej urzędu, bezpośrednio w Urzędzie Gminy,
  3. pisemnego, w tym elektronicznego zbierania uwag,
  4. ankiet lub sondaży skierowanych do mieszkańców,
  5. innych niż określone w pkt 1-4, wynikających ze specyfiki przedmiotu konsultacji.
2. Konsultacje przeprowadza się z zastosowaniem, co najmniej jednej z form, o których mowa w ust. 1.
3. Czas trwania konsultacji określony będzie w informacji o przeprowadzeniu konsultacji, nie może być jednak krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji.
 
§ 8. 1. W terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji sporządza się sprawozdanie z ichprzeprowadzenia.
2. Sprawozdanie powinno zawierać, w szczególności:
1) informacje o komórce organizacyjnej Urzędu odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji;
2) informacje o działaniach podjętych w ramach konsultacji wraz z omówieniem zastosowanych form konsultacji;
3) informacje o zebranych wynikach konsultacji.
3. Sprawozdanie umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu oraz tablicy ogłoszeń Urzędu.
5. Wyniki konsultacji Wójt gminy Trzebiechów przedstawia Radzie Gminy na najbliższej sesji Rady.
 
§ 9. 1. Wynik konsultacji jest zawsze brany pod uwagę, nie jest jednak wiążący dla organów gminy, poza sytuacjami określonymi w ustawie.
2. Konsultacje uważa się za ważne, bez względu na liczbę mieszkańców biorących w nich udział, jeżelizostały przeprowadzone w sposób zgodny z niniejszą uchwałą.
3. Koszty związane z przeprowadzeniem konsultacji pokrywane są z budżetu gminy.
 
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Trzebiechów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zenon Rychły
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-03-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Rafał Ćwiertniewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-03-30 21:42:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marcin Koteluk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-04-03 13:02:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marcin Koteluk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-30 01:20:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2674 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony